top of page

צבעוניות מאופקת על גבי נייר פרגמנט, אורז או מחברת סקיצות כדיאלוג בין דימוי לצילו.

אירית לוין

"שושן צחור-שחור, נתן ביטוי לנושא המעסיק אותי זה שנים, תפיסת העולם באמצעות צלליו כביטוי של הרוחני והחולף בהוויתנו... באמצעות צל חמקמק, אני מנסה לתפוס את הבלתי נתפס... זאת דרכי לבטא את צללי הצללים."

חנה נוה

הפרח נותק מהקשרו, ומשתרע על המצע על פי סביבתו החדשה: פורמט, סוג נייר או בד ואמצעי ציור. פרח כמוטיב מרכזי, יחיד, מבודד, מסוגף, מנוכר ומרוחק. סממני איקונוגרפיה תרבותית שגורים מפנים דרך לסמליות אישית: למשל, שושן צחור, סמל לטוהר ובתולין, שכאן עוטה שחור או מלופף כתכריך.

ד"ר דורית קדר

“A Black-white-lily is the expression of a theme, dealt with during a prolonged time – the perception of the world through its shadows mirroring the spiritual and the transient… Through a fleeting shadow, I attempt to capture the unattainable… The shadow’s own shadow.”

Hana Naveh

A restrained palette of colors on parchment or rice paper, a sketch book, as a form of a dialogue between the image and its shadow.

Irit Levin

The image of the flower is out of context, spreads out in relation to its new setting: format, paper type, canvas, and materials. A flower as a single, central motif, forlorn, anguished, and estranged. A common attribute is deprived of its cultural iconographic significance and becomes a subjective symbol: for instance, the white lily, a symbol of purity and virginity, is swathed in black or in shrouds of the dead.

Dr. Dorit Kedar

bottom of page